Toppkandidater 2023

1. Hildegunn Marie Tønnessen Seip

Hildegunn er en av våre mest profilerte bystyrepolitikere. Hun er førsteamanuensis i psykologi, underviser på Ansgar Høyskole, og er hagebruker og skogeier ved siden av. Hun er troverdig og ærlig, og kommuniserer på en måte som fremmer forståelse og appellerer til saklighet. Hun bor i Songdalen og representerer bygda og byen i god balanse. Hildegunn er gruppeleder i Kristiansand MDG og har fast plass i formannskapet. Hun er også sosialpolitisk talsperson på nasjonalt nivå, og sitter i fylkesstyret

2. Marte Rostvåg Ulltveit-Moe

Marte er en av våre mest erfarne politikere, og hun utgjør en stor drivkraft i Kristiansand MDG. Hun er utdannet biolog, og har i høst fått stipend for å skrive bok om reparatører og reparatørbransjen. Marte bor på Eg, har vært gruppeleder i en særdeles krevende periode, og har ledet partiet gjennom krevende forhandlinger og både små og store politiske kriser. Marte har mye kunnskap, er direkte og ærlig, har gitt mye tid og engasjement til arbeidet med å bygge partiet, samt til det politiske arbeidet. Marte er nestleder i By- og stedsutviklingsutvalget.

3. Elisabeth Garlie Udjus

Elisabeth kommer fra Søgne, er politiker i bystyret, og sitter i Oppvekstutvalget. Elisabeth har vist stor arbeidskapasitet og vilje til å prioritere det politiske arbeidet i en ellers hektisk hverdag på masterstudiet i statsvitenskap i Oslo. Denne høsten er Elisabeth ute og henter nordiske impulser som praktikant på den norske ambassaden i Reykjavik. Hun er grundig, diplomatisk, tydelig og tillitsvekkende. Hun er også kunnskapsrik, og fremstår som en god ambassadør for partiet.

4. Evren Ünal

Evren er ny på lista, men har vært med over lengre tid i partiet. Han sitter i lokallagsstyret, og har nå rollen som nestleder. Evren kommer fra Slettheia, er nettopp ferdig med studier i filosofi, psykologi og sosiologi, og jobber som medlever og miljøterapeut ved et barnevernshjem. Evren er diplomatisk og tydelig, og engasjerer seg for et mer menneskevennlig samfunn. Han er svært motivert for å bli en del av laget, og har forberedt seg til dette over lengre tid.

5. Jan Kristian Sæbø

Jan Kristian har regionalt ansvar for familieråd i BUFetat i region Sør, og har lang erfaring innenfor sosialt arbeid. Han bor på Søm, og er en kunnskapsrik og hardtarbeidende mann som dukker opp i mange sammenhenger innenfor partiet. Han deltar aktivt i det politiske arbeidet, og er en ressursperson som partiet vet å spørre når et arbeid skal gjennomføres. Han har et stort engasjement for lokalpolitikk, og er i en livsfase som gjør det mulig å satse enda tydeligere på politikken.

Videre innstilling:

6. Linda Voreland