Repratørene i Søgne

Bruk lokale fagfolk

Miljøpartiet De Grønne har gleden av å presentere: Ny reparatør-oversikt for Søgne!

august 7, 2023

Vi trykker opp og deler ut 1500 postkort som viser hvor søgnefolk kan finne lokale fagfolk som fikser alt fra motorsager til møbler. Visste du at Slakteren i Søgne kan slipe kniver for deg, så de blir gode som nye?

MDG jobber for at det skal bli enklere og billigere å reparere ting, så vi alle sammen kan få fikset tingene våre i stedet for å kaste det gamle og kjøpe noe nytt. På Stortinget har MDG foreslått å fjerne momsen på reparasjoner, men dette har foreløpig ikke blitt vedtatt. Vi fortsetter å kjempe for å gjøre reparasjon billigere. Det er jo litt bakvendt at de som velger den mest miljøvennlige løsninga må betale moms til staten på toppen av reparasjons-regninga.

På Sørlandet jobber MDG for å synliggjøre reparatørene, så denne viktige delen av næringslivet kan blomstre og få flere kunder. Oversikten som viser hvor man finner de 7 reparatørbedriftene i Søgne, er en del av et langsiktig arbeid for at både kommunen og innbyggere skal bruke lokale fagfolk og ta bedre vare på tingene våre. På den måten blir det mindre søppel, mindre klimagassutslipp, og flere lokale arbeidsplasser.

Mer informasjon og kommentarer om reparatør-oversikten for Søgne: Kontakt MDGs fylkestingskandidat Oda Sofie Pettersen (fra Langenes): oda.pettersen(a)mdg.no tlf 9763 9463

Oversikten er oppdate per august 2023. Har du tips til flere reparatører? Send dem til reparatør-Marte: m.ulltveit-moe(a)kristiansand-bystyre.no eller på sms til 9759 5967

her er  den som PDF: Søgnepostkort2023