Nominasjonslisten 2023

nominasjonsmøte mdg22
Fotocredit: Linda Voreland
3 kvinner topper MDGs liste for valget i 2023

Kristiansand Mdg har enstemmig valgt gruppeleder Hildegunn Marie Tønnessen Seip som ny listetopp i et muntert nominasjonsmøte på Spiregården i går. Med det har byen fått sin første kvinnelige ordførerkandidat til valget i 2023!
Med seg får hun Marte Rostvåg Ulltveit-Moe, mangeårig drivkraft i Mdg og nestleder i By -og stedsutvalget og Elisabeth Garlie Udjus, nåværende bystyrerepresentant med lang fartstid fra Grønn ungdom.
To nykommere i Kristiansandspolitikken,  Evren Ünal og Jan Kristian Sæbø følger på 4. og 5. plass.

Kandidatene:

1. Hildegunn Marie Tønnessen Seip, Songdalen

(Foto:Verket)

Hildegunn er en av våre mest profilerte bystyrepolitikere. Hun er troverdig og ærlig, og kommuniserer på en måte som fremmer forståelse og appellerer til saklighet. Hun bor i Songdalen og representerer bygda og byen i god balanse. Hildegunn er gruppeleder i Kristiansand MDG og har fast plass i formannskapet. Hun er også sosialpolitisk talsperson på nasjonalt nivå, og sitter i fylkesstyret.

2. Marte Rostvåg Ulltveit-Moe, Eg
(Foto:Verket)
Marte er en av våre mest erfarne politikere, og hun utgjør en stor drivkraft i Kristiansand MDG. Marte bor på Eg, har vært gruppeleder i en særdeles krevende periode, og har ledet partiet gjennom krevende forhandlinger og både små og store politiske kriser. Marte har mye kunnskap, er direkte og ærlig, har gitt mye tid og engasjement til arbeidet med å bygge partiet, samt til det politiske arbeidet. Marte er nestleder i By- og stedsutviklingsutvalget.

3. Elisabeth Garlie Udjus, Søgne
Elisabeth kommer fra Søgne, er politiker i bystyret, og sitter i Oppvekstutvalget. Elisabeth har vist stor arbeidskapasitet og vilje til å prioritere det politiske arbeidet i en ellers hektisk hverdag som student i Oslo. Hun er grundig, diplomatisk, tydelig og tillitsvekkende. Hun er også kunnskapsrik, og fremstår som en god ambassadør for partiet.

4. Evren Ünal, Slettheia
Evren er ny på lista, men har vært med over lengre tid i partiet. Han sitter i lokallagsstyret, og har nå rollen som nestleder. Evren kommer fra Slettheia, er nettopp ferdig med studier, og har en jobb som lar seg kombinere godt med partiarbeid. Evren er diplomatisk og tydelig, og engasjerer seg for et mer menneskevennlig samfunn. Han er svært motivert for å bli en del av laget, og har forberedt seg til dette over lengre tid.

5. Jan Kristian Sæbø, Søm
Jan Kristian har regionalt ansvar for familieråd i BUFetat i region Sør, og lang erfaring innenfor sosialt arbeid. Han bor på Søm, og er en kunnskapsrik og hardtarbeidende mann som dukker opp i mange sammenhenger innenfor partiet. Han deltar aktivt i det politiske arbeidet, og er en ressursperson som partiet vet å spørre når et arbeid skal gjennomføres. Han har et stort engasjement for lokalpolitikk, og er i en livsfase som gjør det mulig å satse enda tydeligere på politikken.

Varakandidater:

6. Linda Voreland

7. Jon Meiholt

8. Oda Sofie Lieng Pettersen

9. Vegard Rødland Vetnes

10. Eva Albert

11. Thor Kristian Hanisch

+ 40

Full liste vil bli publisert på vår hjemmeside om kort tid.