Gratis greier

Kristiansand vil være en by for alle. Og i en by for alle, får alle være med, uansett hvor mye eller lite de har å rutte med. Miljøpartiet De Grønne presenterer oversikt over gratis greier og ting til
leie.

Visste du at Bua låner ut utstyr til sport og fritid – helt gratis? Det blir som et bibliotek, bare med ski, skøyter, redningsvester og andre ting. Bua finnes på Strømme Senter og på Slettheia Grendehus. Og visste du at det finnes gratis treningsapparater ute på Tangen? Alle som vil kan trene her, uten å betale noe.

Miljøpartiet De Grønne jobber for at flere ting kan deles og lånes og leies. Bibliotek er genialt – og låner ut mye mer enn bare bøker. MDG vil satse på biblioteker og andre ordninger som gjør at alle kan være med.

I følge Framtiden i våre hender selges det 340.000 driller i Norge per år. 340 tusen driller, det er kanskje litt i overkant? I Kristiansand er det mange steder du kan leie noe du bruker sjelden, for eksempel festantrekk på Rosegården, en ekstrasykkel på Pedalen og Nordby, og verktøy på Utleieprodukter.

Her kan du laste ned plakaten som viser gratis greier og ting til leie i Kristiansand i 2018: Deleplakat

For mer informasjon eller kommentarer, kontakt gruppeleder i Miljøpartiet De Grønne i Kristiansand: Marte Rostvåg Ulltveit-Moe Tlf: 97 59 59 67 e-post: m.ulltveit-moe(a)kristiansand- bystyre.no